مرکز آموزش

دسترسی به سرور لینوکس از طریق SSH  چاپ این مقاله

SSH یک پروتکل است که به شما کمک می کند که به سرور خود از راه دور متصل شوید.

برای مثال فرض کنید یک سرور در یک کشور خارجی دارید و می خواهید آن را مدیریت کنید. برای این کار یکی از بهترین روش ها اتصال به سرور راه دور خود با استفاده از پروتکل SSH است.
SSH مخفف Secure Shell است و یک پروتکل ارتباطی امن بر پایه TPC/IP بین سرویس دهنده و سرویس گیرنده می‌باشد که با رمزگذاری داده‌ ها بین کلاینت و سرور از افشای اطلاعات در طول مسیر جلوگیری می‌کند و در سیستم عامل سرویس دهنده یک کانال امن برای دسترسی به خط فرمان (Command Line) به کلاینت می‌دهد.
چنانچه سرور مجازی یا اختصاصی دارید، با استفاده از پروتکل SSH می توانید آن را به طور کامل مدیریت کنید. اما چگونه از پروتکل SSH استفاده کنیم؟
1. ابتدا برای اتصال به SSH از طریق ویندوز نرم افزار رایگان Putty را دانلود کنید.
2. نرم افزار را باز کنید. آدرس آی پی را در کادر Host Name or IP Address و پورت اتصال به SSH (بطور پیشفرض پورت 22 می باشد) را در کادر Port وارد نموده و با کلیک بر روی open وارد قسمت ترمینال نرم افزار شوید.

 


3. سیستم از شما نام کاربری را سوال می کند (که معمولا root می باشد). پس از وارد نمودن نام کاربری دکمه Enter را فشار دهید. سپس از شما رمز عبور سوال می شود که با تایپ رمز عبور و زدن دکمه Enter به سرور مربوطه متصل شده اید و می توانید سرور لینوکسی خود را از راه دور کنترل نمایید.


توجه داشته باشید که هنگام وارد نمودن پسورد یا رمز عبور، هیچ کاراکتری در صفحه ترمینال نرم افزار دیده نمی‌شود. بنابراین با خیال راحت نسبت به تایپ باقی کاراکترها اقدام کنید و سپس دکمه Enter را بفشارید.
چنانچه می خواهید پسوردی را که از جای دیگر کپی نموده بودید را در محیط نرم افزار Paste کنید، کافیست از کلیک راست ماوس استفاده کنید. کلیک راست در این نرم افزار نقش Paste را ایفا می کند.

در صورت نیاز به هرگونه راهنمایی بیشتر می توانید با کارشناسان ما در Server.ir از طریق هر یک از راه های ارتباطی سؤالات خود را مطرح نمایید.

 
آیا این پاسخ مفید بود؟

مقالات مرتبط

فعال سازی فانکشن در سرور لینوکسی
سوال : لطفا فانکشن های allow_url_fopen و allow_url_include را درسرور فعال نمایید.راهکار : برای...
مانیتورینگ در vmware
سوال: چگونه می توانم سرور خود را که سیستم عامل آن vmware است مانیتور کنم؟راهکار: این مورد می...
چگونه سرور خود را مانیتورینگ نماییم؟
امکان ماتورینگ بر بروی سرورهای مجازی و اختصاصی توسط آنالیزور های آنلاین امکان پذیر می باشد.به...
Clustering
سوال: آیا در clustering نیاز هست که همه سرور ها از یک دیتاسنتر باشند یا میشود چند سرور را از چند...
IP چیست؟
Internet Protocol یا به عبارتی کوتاه تر IP، یکی از چند پروتکل و یا مجموعه قوانینی است که امروزه...