زیر دامنه یا Sub Domain

شما برای داشتن یک سایت خوب پیش از هر چیزی به دامنه نیاز دارید اما ایا همیشه ثبت یک دامنه ی جدید ضروری ست؟ در حالی که شما دامنه ی خوبی در دست دارید؟ کاربران حرفه ای در چنین مواردی از زیر دامنه (Sub Domain) استفاده می کنند.حال بیایید زیر دامنه را دقیق تر مورد بررسی قرار دهیم.

sub domain یا همان زیر دامنه سایت دوم شماست و محتویات منحصر به فرد خود را دارد با این تفاوت که نام دامنه ی شما جدید نخواهد بود. در عوض شما از دامنه ی اصلی خود استفاده کرده و تنها یک sub domain قبل از دامنه ی اصلی شما (Main domain) قرار خواهد گرفت(به دانشنامه ی طبقه بندی انواع دامنه و ثبت دامنه مراجعه نمایید).

برای مثال Google سیستم ترجمه خود را که همان Google Translate است بر روی یک دامنه ی جدا قرار نداده است، بلکه یک زیر دامنه به نام Translate ایجاد نموده و Translate.google.com نتیجه ی نهایی ان است.در حقیقت اگر دامنه را یک درختواره در نظر بگیریم زیر دامنه یکی از شاخه های این درخت واره محسوب می شود. علاوه بر sub domain به دامنه پارک شده (Park Domain)، دامنه افزونه (Addon Domain) نیز در این حوزه میتوان اشاره نمود. یک زیر دامنه میتواند ازVanity domain ساخته شده باشد. Vanity domain نوعی ساب دامین است که هدف ان بیان هویت شخص از طرف ثبت کننده است. دامنه ی هویت در تضاد با دامنه های معمول است که عموما هدفشان معرفی یک برند، کمپانی یا محصولی برای فروش است. در واقع این دامنه ها برای کسانی استفاده می شود که زیر مجموعه ای از یک برند نمی باشند بلکه به تنهایی قصد شروع فعالیتی را دارند. البته این امر طبیعی ست که چنین دامنه هایی به دلیل شخصی بودنشان نتوانند خدمات کاملی ارائه دهند اما به هر صورت زیر مجموعه ای از sub domain ها محسوب می شوند.

 

آیا این پاسخ مفید بود؟
مقالات مرتبط